ACTIVITEITEN

KBO Ulvenhout organiseert een aantal gezellige activiteiten waaraan leden kunnen deelnemen. Zie voor de exacte data en kosten het jaarprogramma en de nieuwsbrieven. Al onze activiteiten vinden plaats in en rond de Pekhoeve in Ulvenhout. Je bent altijd van harte welkom voor een kopje koffie en een praatje op dinsdag- en woensdagmiddag. De zaal is open om  13.00 uur.

Hieronder zijn onze wekelijkse en terugkerende activiteiten te vinden. Daarnaast hebben we jaarlijkse activiteiten zoals de gezellige dagreis, Sint Nicolaas bijeenkomst, kerstviering, kerstdiner en de nieuwjaarsreceptie.

BILJARTEN

Op dinsdag en woensdagmiddag is er biljarten. Ieder lid van de KBO kan vrij gebruik maken van de biljarts. En vanaf eind september tot eind maart kun je als lid van de biljartclub aansluiten bij één of meer competities. Naar keuze libre, bandspel, driebanden en triatlon.

Contactpersonen: Nico Wick 076-565 76 29 en Peter Schalk 0161-43 23 02

BINGO

Een 10-tal keren per jaar wordt er op zaterdagmiddag bingo gespeeld. Voor de kaarten en vervolgkaarten vragen we een kleine bijdrage.

Contactpersonen: Jos Kerremans 06-155 66 129 en Jan vd Luitgaarden 076-565 61 04

BRIDGE

Van september tot mei, kun je op donderdagmiddag bridgen. Er wordt op verschillende niveaus gespeeld.

Aanmelden hiervoor kan bij bridgeclubdepekhoeve@kpnmail.nl of bellen voor informatie naar René Stofkooper 06-402 37 223

Naast het lidmaatschap van de KBO is lid worden van de bridgeclub verplicht.

FIETSEN

In de zomerperiode van juni tot september fietsen we op woensdagmiddagen met een groep leden verschillende routes. De afstand is circa 30 km, gemiddelde snelheid 15 km. We starten om 13.30 uur vanaf de Pekhoeve en zijn om circa 16.30 terug. Halverwege de route is er een stop om bij een café of restaurant gezellig wat te drinken. De consumptie is voor eigen rekening, verder zijn er geen kosten aan verbonden.

Contactpersonen: Ton Crul 06-510 19 982 en Ton van Riel 076-565 77 18

JEU DE BOULES

Op woensdagmiddag zijn de mannen te vinden bij de jeu de boules baan op het terrein naast de Pekhoeve. Nieuwkomers vooraf even contact opnemen met de contactpersoon.

Contactpersonen: Ad van Riel 076-561 34 09 en Kees Nuijten 076-514 48 49

KAARTEN

Op dinsdag en woensdagmiddag  kaarten. Je kunt gewoon kijken en bezien of je aan kunt sluiten voor een kaartspelletje. Ook organiseren we twee keer per jaar een Rik en jokertoernooi in het voor- en najaar. Dit zijn 6-wekelijkse kaarttoernooien op vrijdagmiddag.

We vragen een eigen bijdrage voor 6 middagen.

Contactpersoon: Ad van Riel 076-561 34 09

KAARTEN MAKEN

Op dinsdagmiddag maken we de mooiste kaarten.

Vrije inloop. Zelf materiaal meebrengen. Informatie wordt gegeven.

Contactpersoon: Marian Willems 076-565 63 18

KOERSBAL

Dinsdagmiddag spelen we koersbal. Nieuwe koersballers graag even vooraf contact opnemen met de contactpersoon of gewoon even komen kijken die middag.

Contactpersoon: Rien van Praet

WANDELEN

Iedere donderdagochtend om 9.00 uur verzamelen we bij de Pekhoeve voor een stevige wandeling van 10 kilometer in en rond Ulvenhout. Om circa 11.00 uur zijn we weer terug bij de Pekhoeve. Deze activiteit is vrij toegankelijk en er zijn geen kosten aan verbonden.

Contactpersoon: Ad van Riel 076-561 34 09

CURSUSSEN EN WORKSHOPS

We organiseren verschillende workshops en cursussen door het jaar. Voorbeelden zijn kunstgeschiedenis, filosofie, muziek luisteren, digitale vaardigheden. Leden kunnen ook zelf voorstellen doen voor een cursus of workshop. Informatie over aanmelding, planning en kosten is te vinden in de nieuwsbrieven.

Contactpersoon: Mieke Vos 06-131 01 852

THEMABIJEENKOMSTEN

Door het jaar heen organiseren we themabijeenkomsten over diverse onderwerpen. Leden kunnen ook zelf voorstellen doen voor een onderwerp. Informatie over aanmelding, planning en kosten is te vinden in de nieuwsbrieven.

Contactpersoon: Mieke Vos 06-131 01 852

PROJECT JONG-OUD

In samenwerking met de Heemkundekring en basisscholen in Ulvenhout organiseert KBO-Ulvenhout ontmoetingen tussen senioren en leerlingen. Jong leert van oud en andersom.

Contactpersoon: Henk Savelkouls 076-886 05 50